Un nou doctor în teologie pe domeniul Vechiului Testament

Lectorul universitar Romulus Ganea este cadru didactic la ITP din 2001, pe care l-a absolvit în același an, și este responsabil de cursurile de Ebraică biblică și Introducere în Vechiul Testament.

Romulus Ganea şi-a susţinut public teza de doctorat pe 21 februarie 2012 la Departamentul de Teologie Protestantă din cadrul Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu. Pentru calitatea muncii depuse comisia i-a acordat titlul de doctor în teologie, cu calificativul „foarte bine”.

În lucrarea intitulată „Teme teologice în cartea Estera” Ganea încearcă să demonstreze că sulul Estera face trimitere implicită la Legământul lui Dumnezeu, care este singura sursa de identitate pentru evreii din diaspora persană, și din a cărui asumare se naște însăși izbăvirea evreilor. Nădăjduim să o vedem și publicată în cursul acestui an.

2 comentarii

Din categoria Memorabilia, Personalităţi

2 răspunsuri la „Un nou doctor în teologie pe domeniul Vechiului Testament

  1. samicociorvan

    am o intrebare pentru dvs.- in calitate de Profesor de Vechiul Testament?

    a-ti recomanda cartea The Five Books of Moses: Genesis, Exodus, Leviticus, Numbers, Deuteronomy by Everett Fox (Translator) ?

    • statu

      Am interactionat cu traducerea lui Robert Alter asupra Pentateuhului. Am aflat de intentiile lui Everett Fox cu privire la munca de traducere a Bibliei si mi se par salutare. Nu stiu in schimb cat de mult a reusit sa le urmeze. Mi-ar placea sa am ocazia sa citesc cu atentia traducerea lui. Totusi, ca unul care am acces la original, nu mi-am facut o prioritate din aceasta.