Caut un exemplar al versiunii Cornilescu din 1921

Bunicul meu și-a cumpărat Biblia în 1935. Pe valea Hârtibaciului era activă Oastea Domnului și se distribuia versiunea Cornilescu 1924. Decretul din 22 martie 1933 prin care se interzicea accesul colportorilor Societății Biblice Britanice la sate fusese anulat după numai 50 de zile. Din pricina unei morți premature, bunicul meu nu s-a putut bucura decât 15 ani de Biblia sa pe care o citea cu ardoare, din câte îmi spune mătușa mea. Tata, încă mic la moartea bunicului meu (abia 7 ani), nu a dezvoltat o preocupare pentru citirea Scripturii, pentru că bunicul a fost persecutat în propria familie pentru devoțiunea lui pentru Domnul. Abia mai târziu în viață, tata îl va regăsi pe Domnul și își va aduce aminte de bunicul și de pasiunea dumnealui pentru Scriptură, pe care nu este exclus chiar să o fi depășit.

Constat că încă din 1935 versiunea Cornilescu 1924 este standardizată și nu pot găsi diferențe evidente între Biblia bunicului meu și cea pe care am folosit-o eu în anii ’80. Totuși nu am avut ocazia să studiez versiunea Cornilescu 1921. Tare mi-ar plăcea să parcurg această versiune și să văd cu ochii mei cum a înțeles Cornilescu să asculte de principiile SBB, care condiționau acceptarea versiunii sale ca versiunea autorizată de SBB. Iată un ideal bun pentru anul 2015.

2 comentarii

Filed under Uncategorized

2 responses to “Caut un exemplar al versiunii Cornilescu din 1921

    • statu

      Mulțumesc. Pare să fie versiunea care pretinde că este, și în plus este digitizată. Mă voi uita mai atent.